Dünya çapında ‘teknik aksaklık’: Havayolları, bankalar, marketler…

Aralarında Türk Hava Yolları’nın (THY) da olduğu havayolu şirketlerinin küresel çapta etkili olan bir ‘teknik aksaklık’ yaşadığı bildirildi. THY Basın Müşaviri Yahya Üstün, sosyal medya platformu X hesabından yaptığı açıklamada, “Dünyada havacılık da dahil farklı sektörden birçok şirketi etkileyen yazılım kaynaklı bir problem yaşandığı tespit edilmiştir. Kısmi olarak etkilenen operasyonlarımızdaki bu sorunun giderilmesi için gerekli aksiyonlar alınmaktadır. Operasyonlarımız kademeli olarak normal seyrine dönmektedir. Yaşanan aksaklıktan dolayı siz değerli misafirlerimizden özür dileriz” dedi.

BBC’nin haberine göre, Avustralya’da da aralarında büyük bankaların, medya kuruluşlarının ve havayolu şirketlerinin de olduğu kurumlar, bilgi teknolojilerinde (BT) yaşanan büyük çaplı aksaklıktan olumsuz etkilendi. Sydney Havalimanı’ndan yapılacak uçuşlar iptal edildi, marketlerdeki kasalarda sorunlar yaşandı, yayın kuruluşları canlı yayın sırasında grafikler ve bilgisayarlarda yaşanan problemler dolayısıyla aksamalar yaşadı. Bazı yayın kuruluşları, bu sebepten canlı yayın yapamadıklarını bildirdi.

PEK ÇOK HAVALİMANINDA UÇUŞLAR DURDURULDU

Avustralya’dan saatler önce, ABD’deki pek çok havalimanı da benzer bir durumla karşı karşıya kalmıştı. Havayolu şirketleri bilgi teknolojileri ile ilgili sorunlar sebebiyle uçuşların ertelemek ya da iptal etmek durumunda kaldı. Aksaklığın sebebi netlik kazanmazken, durumdan olumsuz etkilenen pek çok kurum, bunun Microsoft PC işletim sistemleri ile bağlantılı olduğunu dile getirdi. Almanya’nın başkenti Berlin’deki havalimanından yapılan açıklamada uçuşların bugün yerel saatle 08.00’e kadar durdurulduğu belirtilirken, Sky News bu sabah canlı yayın yapamadıklarını bildirdi. Aksaklıktan etkilenenler arasında İspanya’daki havalimanlarının da yer aldığı bilgisi aktarıldı.

American Airlines, Delta Airlines ve United Airlines gibi ABD merkezli büyük havayolu şirketleri, iletişim sorunlarını gerekçe göstererek uçuşları durdurdu. Bundan yaklaşık bir saat önce Microsoft’tan yapılan açıklamada, bulut sisteminde yaşanan ve düşük maliyetli havayolu şirketlerini etkilediği ifade edilen aksaklığın çözüldüğü belirtilmişti. Yapılan açıklamada, aksaklığın dün Doğu Saatiyle (ET) 18.00’de başladığı, müşterilerin ABD’de Azure bulut bilgisayar platformuyla ilgili sorunlar yaşadığı kaydedilmişti. Çeşitli Microsoft 365 uygulaması ve hizmetini etkileyen bir durumun da incelendiğini bildirildi.

Öte yandan, Avustralya İçişleri Bakanlığı’ndan bir sözcü, söz konusu aksaklığın küresel siber güvenlik şirketi Crowdstrike’taki bir sorun ile bağlantılı göründüğünü, ülkesinin siber güvenlik kurumuna göre bunun bir saldırı olduğuna işaret eden bir bilgi olmadığını açıkladı.

(DIŞ HABERLER SERVİSİ)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir